Bienvenue au blog "Reviews & Revues" ou vous trouverez, j'espere, des informations interesantes sur les films, livres, musique et autres interets.

Welcome to my blog where you will find some interesting info i hope on all my interests in the form of reviews of movies, books, music or other.

Expanded rating system:

Entertainment rating: Are you having fun (10), is this too long and boring(1)

Cast/acting rating: good actors, good performance(10)

Artistic rating: What is the artistic value for this film, will it be a classic(10)

Reflexion rating: does the movie stimulate any provocative though(10)

Production rating: how well produced is the film, good FX(10)

Adult factor: is the film children ready for sex, violence, gore(10)

Wide audience: is this film opened for all tastes(10) or genre specific(1)

Overall personnal rating: My view on the worth of that movie to guide your choice

lundi 3 janvier 2011

Happy new year, Bonne annee from/de Reviews & Revues BLOG

Hi everyone,

takin a minute to wish a good cinema year for 2011 to all the movie fans who have been following my blog on movie critics from facebook or from my blog directly at: http://reviewsandrevues.blogspot.com/

2010 was a great year for movies with not only good US movies but great ones from Canada, the UK and from northern european countries. I was able to review since April 2010 142 reviews already! May 2011 bring us as much pleasure, food for thought and entertainment.

Je prends une minute pour souhaiter une bonne année cinéma pour 2011 a tous les fanatiques de film qui on suivi mes chroniques de critiques de film sur Facebook ou sur mon blog directement:
http://reviewsandrevues.blogspot.com/

2010 a été un bon cru pour les films autant du côté des EU que du Canada et d’Angleterre, mais aussi du côté de pays nordiques européens. Depuis avril 2010 j'ai fait 142 revues de film pour vous déjà! Je vous souhaite que 2011 nous apporte autant de plaisir, de matériel à réflexion et de divertissement.

N'hésitez pas a me retourner vos commentaires, suggestions ou si vous croyez qu'il serait intéressant d'avoir des infos supplémentaires sur les films suggérés. Pour 2011 je travaille sur la production d'une base de données que j'espère mettre à votre dispo en ligne afin de retrouver tous les films critique par catégorie, année,directeur,etc. plus facilement.

Sylvain Gagnon
trexman@videotron.ca

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire